Urimelig efterregulering- har brug for hjælp

Skrevet i Generelt

Miami Magic Dolphins (Barney Stinson) 20. august 2010, 17:25
The Dudes sagde:
Los Futbolistas sagde:
Man kan ikke lade være med at tænke, at der sikkert sidder mange derude, som er blevet uretmæssigt straffede i lign. sager, men som aldrig er blevet "frikendt", fordi de enten ikke har villet brokke sig eller ikke har kendt til den mulighed at bruge forum hertil ...
Jeg er ikke ude på at lave personhetz, men jeg fatter altså stadig ikke, hvordan det kunne komme så vidt i denne sag.
Hvordan kan flere CHs vurdere en handel til overpris, som helt åbenlyst er regulær? Hvordan kan en OBM være så ligeglad med brugeren i en sag, hvor brugeren helt åbenlyst har ret?
Fint at I tager hånd om sagen nu, men come on - det er sgu da federe at være på forkant med situationen ... kom nu ind i kampen vman!
Der bør være nogle klare retningslinjer - både for os brugere og for CHs og OBM, og disse bør udstikkes af ledelsen/udviklerne. Som betalende bruger kan man vel nok tillade sig at forvente, at I er i stand til at bevare overblikket over jeres eget spil, og at vi ikke er nødt til at gøre det for jer ...
Jeg er enig i, at vi kan forbedre rigtig meget.

Men det jeg tror mange glemmer er, at CH'erne skal foretage utroligt mange vurderinger i løbet af en dag. Havde CH'erne fået at vide, at de skulle bruge fx et kvarter på denne sag er jeg ret sikker på, at udfaldet var blevet anderledes.

Men i kraft af, at det SKAL gå hurtigt (alternativt er at snydere går fri), bliver beslutninger også nogle gange truffet på et ringere fundament end hvis man havde god tid til at sætte sig ind i en sag - som de fleste brugere der kritiserer denne sag har haft smiley

Derfor er det utroligt nemt bagefter, at stå som normal bruger og sige "Hold da op hvor CH'erne, OMB'er eller udviklerne for den sags skyld, utroligt dumme".

Og nej, at vi har travlt gør det selvfølgelig ikke lovligt at lave fejl.

"Jamen kan I så ikke bare få nogle flere CH'ere": Nej, det kan vi desværre ikke. Dels fordi dygtige CH'ere ikke hænger på træerne - og fordi at niveauet af forskelsbehandlingen og beukrati stiger som med antallet af CH'ere. Så hvis det var så simpelt som at tage flere ind, så havde vi gjort det.

Nej - nøglen til højere kvalitet i beslutningerne skal findes på en anden måde - og det arbejder vi på smiley
Er det så ikke interessant at CH'erne bruger under 15 minutter på at skyde fuldstændig over målet, mens brugeren finder spilleren ud af at spilleren er den bedste til prisen på under 15 minutter?!..

AC Fjelsted (Fjelle) 20. august 2010, 17:29
TPP sagde:
Fra CH's side vil vi gerne komme med en officiel undskyldning.

Efter en snak med admins og OBM kan vi godt se at denne handel ikke skulle have været efterreguleret.

Så på vegne af CH, undskyld for at sagen blev trukket så lang ud, det er en fejl som ikke må ske igen og vi vil gøre vores bedste for at forhindre at andre klubber i fremtiden kommer i klemme på denne måde.

/TPP - Talsmand for CH
haha kan kun grine af det der!.. det kommer til og ske mange gange mere!. plus alle de klubber som er stoppet pga de har lavet en ulovlig handel for SØLLE 50,000! det er til grin! ban i 30 år kom igen engang i kan fatter at være admins! - ch - obm!.

Slettet klub 20. august 2010, 17:41
The Fjelsted sagde:
TPP sagde:
Fra CH's side vil vi gerne komme med en officiel undskyldning.

Efter en snak med admins og OBM kan vi godt se at denne handel ikke skulle have været efterreguleret.

Så på vegne af CH, undskyld for at sagen blev trukket så lang ud, det er en fejl som ikke må ske igen og vi vil gøre vores bedste for at forhindre at andre klubber i fremtiden kommer i klemme på denne måde.

/TPP - Talsmand for CH
haha kan kun grine af det der!.. det kommer til og ske mange gange mere!. plus alle de klubber som er stoppet pga de har lavet en ulovlig handel for SØLLE 50,000! det er til grin! ban i 30 år kom igen engang i kan fatter at være admins! - ch - obm!.
Du er jo skudt i rødbeden.... smiley

TT: Fantastisk at man ser CH gå ud og undskylde offentligt.

Slettet klub 20. august 2010, 18:03
tak fordi ch offentligt melder ud de har dummet sig.

men må sige at hvis ikke den bøde var trukket tilbage osv, så ville jeg da ku grine over min handel til 20 mio? http://www.virtualmanager.com/players/4524195-hallvor-brandes

denne spiller fik jeg i 2 omgange sat til straf 0 pga han er den bedste nonpot spiller på den position.

Slettet klub 20. august 2010, 18:28
FC UDV sagde:
Set ud fra, at spilleren er handlet som 20 årig med en værdi på salgstidspunktet på 72.000 og et træningsgennemsnit på 3 - virker 450.000 umiddelbart til at være direkte overpris og en efterregulering ville derfor være på sin plads.

Ser man i stedet ud fra antal stats, træninger og alder, omhandler denne sag en spiller hvis værdi på salgstidspunktet ikke ligefrem er i overensstemmelse med markedsværdien. Værdier på tilsvarende spillere, trænings-, alder-, og statsmæssigt, bekræfter dette.

Jeg har umiddelbart her forinden haft en samtale med min kollega, om at vi som OBM'er i sådanne situatuioner, skal være bedre til at forholde os til tilsvarende spillere, og dermed tage hensyn til både alder, træninger, stats, anlæg, med eller uden træner, trænet op generelt i alle stats eller specifikke stats og om der er tilsvarende spillere transferlistet til langt billigere beløb.

Jeg kan derfor af samme årsag heller ikke se hvordan det kan være overpris at betale 450.000C for den spiller, uagtet hvad hans spillerværdi var i sidste uge.

I dette her tilfælde kan vi ikke bruge værdien til ret meget. Spilleren har over 500 stats, og jeg har ikke umiddelbart kunnet finde bedre spillere hverken på aktion eller transferlistet, til den omtale salgspris.

Af denne årsag trækker jeg hermed efterreguleringen tilbage og vi OBM'ere vil efterfølgende være mere opmærksomme på lignende tilfælde, samt få drøftet det skete med CH, så vi fremadrettet ikke straffer i sådanne tilfælde.
Dejligt med sådan en melding!! Håber i lever op til løfterne, så det ikke gentager sig for mange gange!... Det vigtige her, synes jeg, er at når fejlene begåes (det bliver de nok ved med), så er der en lydhør ombudsmand eller anden supporter, som sørger for at straffen fjernes!

Håber ikke at det igen er nødvendigt at bringe noget ind i forummet, som egentlig burde være en sag for supporten!

Vil gerne sige tak til dem der står for forummet, for at lade debatten køre til trods for mine mindre fodfejl! Det var en debat der tilsyneladende skulle tages!

Synes der skal ses fremad nu! Jeg er ihvertfald fortrøstningsfuld! Man vil ihvertfald fremover kunne henvise til denne afgørelse!

Også tak for en god debat og en masse støtte til min personlige sag!!

Slettet klub 20. august 2010, 18:32
TPP sagde:
Fra CH's side vil vi gerne komme med en officiel undskyldning.

Efter en snak med admins og OBM kan vi godt se at denne handel ikke skulle have været efterreguleret.

Så på vegne af CH, undskyld for at sagen blev trukket så lang ud, det er en fejl som ikke må ske igen og vi vil gøre vores bedste for at forhindre at andre klubber i fremtiden kommer i klemme på denne måde.

/TPP - Talsmand for CH
Og en undskyldning!! :-O

Hatten af for det!!! Den havde jeg sgu ikke set komme! Tak for det!
Dejligt at nogen er store nok til at erkende en fejl og også komme med et løfte for fremtiden!!:-)
Kan kun være tilfreds med resultatet af alles anstrengelser(lidt for mange var nødvendige)!

FC Ølmave (Bjarke) 20. august 2010, 21:40
Ingen tvivl om at der er noget helt galt med værdien. Jeg kan finde uendelig mange eksempler på dette her kommer et:

http://www.virtualmanager.com/players/4999344-yarok-neverov

19 år Fødselsdag om 12 dage 468 stats. Værdi: 632.000 C

http://www.virtualmanager.com/players/4986135-napoles-son

19 år Fødselsdag om 9 dage 498 stats. Værdi: 116.000 C

Slettet klub 20. august 2010, 23:23
FC Ølmave sagde:
Ingen tvivl om at der er noget helt galt med værdien. Jeg kan finde uendelig mange eksempler på dette her kommer et:

http://www.virtualmanager.com/players/4999344-yarok-neverov

19 år Fødselsdag om 12 dage 468 stats. Værdi: 632.000 C

http://www.virtualmanager.com/players/4986135-napoles-son

19 år Fødselsdag om 9 dage 498 stats. Værdi: 116.000 C
I dit eksempel vil jeg da lige påpege statsne`s placering, som nok er den rigtige grund til pris forskellensmiley

Hellesmiley

Slettet klub 20. august 2010, 23:23
FC Ølmave sagde:
Ingen tvivl om at der er noget helt galt med værdien. Jeg kan finde uendelig mange eksempler på dette her kommer et:

http://www.virtualmanager.com/players/4999344-yarok-neverov

19 år Fødselsdag om 12 dage 468 stats. Værdi: 632.000 C

http://www.virtualmanager.com/players/4986135-napoles-son

19 år Fødselsdag om 9 dage 498 stats. Værdi: 116.000 C
Jeg vil nu mene at værdien passer rimelig ok her - har set værre eksempler.

Den øverst har klart bedst stats fordelt selvom det er mindst i samlet antal total stats - det har jo intet med det totale antal stats at gøre... En midtbane uden kreativitet og som stinker til aflevering er ikke meget værd.

Et dumt eksempel (i know):

Verdensmester i 200 meter løb kan købes i vman og har 500 i stats men stats er kun placeret i accelration, styrke og udenholdenhed. Selvom han har flest stats ville han stadig være boldmongol og intet værd på en fodboldbane.

Slettet klub 21. august 2010, 01:45
Hiver den lige op...
Helljumpers Academy sagde:
Spørgsmål:

Hvor selektive er I, CH, når I finder spillere med samme stats, træning m.m., til sammenligninger i overpris/underpris sager? smiley
For der er vist ingen tvivl om, at der kan manipuleres med udfaldet, hvis det er dét, man ønsker smiley
Besvar