Urimelig efterregulering- har brug for hjælp

Skrevet i Generelt

FC Kildetoft (Mr Jakieboy) 20. august 2010, 14:00
The dudes sagde:
Nu er det sådan, at vi er nødt til at være enige i gruppen før vi kan komme med en udmelding. Alternativt skulle jeg have undladt at skrive, men det vil have medført mere frustration og brok end hvis jeg ikke havde kommet med ovenstående udmelding. Mener du, at det var bedre, at jeg tiede og lod folk være i det uvisse?
Nej og jasmiley

- Det er selvfølgelig helt fair, at i skal snakke om det osv.. Selvfølgelig! smiley - Men til os "underbegavede" mennesker der ikke kender CH systemet, kan godt synes, det er lidt mærkeligt at komme med en intet sigende kommentar som denne.. smiley - Det synes jeg hvert fald - der står intet sted, hvor det siges, at i er ved at snakke sammen om det.. Tværtimod kom denne udmelding, dog ikke fra jer, så kilden kan i princippet være utroværdigsmiley :
Aarhus Dreamteam sagde:
Begriber ikke at der ikke er nogen fra CH (hvad står det for?) der melder sig i debatten!

Seneste nyt, som ikke ændrer en s...!:

Historie
20. august 2010, 08:39Aarhus Dreamteam
Hvor meget overpris mener i så at det var??? 360000 for meget i pris???
Hvis i mener det her, så må i ændre transferlisten til et sted hvor man kan sælge sine spillere til den anførte værdi (og den er som regel helt hen i vejret)!! Kan i ikke selv se at i ødelægger en vigtig del ved spillet ved denne beslutning!
Du har selv Duncan Forsyth sat til selv til overpris sammenlignet med hans værdi. Skal du så også reguleres hvis der er nogen som køber ham???

Hvor mange udover dig og åbenbart mindst en anden har kigget på denne sag? Tvivler virkleig på at der kan være mange flere af samme overbevisning!

Jeres syn på den her sag er virkelig unuanceret og i grunden helt tåbelig! Hvad vil i med sådan en beslutning? For konsekvensen må være en nedløggelse af transferlisten, som den ser ud nu!!


Jeg ønsker vished for at sådan en brøler, som i åbenlyst har lavet her, ikke sker igen!!!

20. august 2010, 06:53FC København Denmark
Jeg har talt med CH, og i sammenråd med dem, er vi enige om at i salgsøjeblikket, der var denne transfer overpris.

Så der er ikke noget der ændre vores syn på denne handel.

Venlig hilsen
Ritter - Ombudsmand

The Dudes (Rasmus Rønn Nielsen) 20. august 2010, 14:24
FC Kildetoft sagde:
Nej og jasmiley

- Det er selvfølgelig helt fair, at i skal snakke om det osv.. Selvfølgelig! smiley - Men til os "underbegavede" mennesker der ikke kender CH systemet, kan godt synes, det er lidt mærkeligt at komme med en intet sigende kommentar som denne.. smiley
Okay. Jeg tror nu størstedelen sætter pris på, at vi fortæller hvad vi er i færd med fremfor for at tie og efterlade folk i det uvisse.
FC Kildetoft sagde:
Det synes jeg hvert fald - der står intet sted, hvor det siges, at i er ved at snakke sammen om det..
Præcis - derfor synes jeg det var på tide, at jeg skrev, at vi var på sagen.
FC Kildetoft sagde:
Tværtimod kom denne udmelding, dog ikke fra jer, så kilden kan i princippet være utroværdigsmiley :
Aarhus Dreamteam sagde:
Begriber ikke at der ikke er nogen fra CH (hvad står det for?) der melder sig i debatten!

Seneste nyt, som ikke ændrer en s...!:

Historie
20. august 2010, 08:39Aarhus Dreamteam
Hvor meget overpris mener i så at det var??? 360000 for meget i pris???
Hvis i mener det her, så må i ændre transferlisten til et sted hvor man kan sælge sine spillere til den anførte værdi (og den er som regel helt hen i vejret)!! Kan i ikke selv se at i ødelægger en vigtig del ved spillet ved denne beslutning!
Du har selv Duncan Forsyth sat til selv til overpris sammenlignet med hans værdi. Skal du så også reguleres hvis der er nogen som køber ham???

Hvor mange udover dig og åbenbart mindst en anden har kigget på denne sag? Tvivler virkleig på at der kan være mange flere af samme overbevisning!

Jeres syn på den her sag er virkelig unuanceret og i grunden helt tåbelig! Hvad vil i med sådan en beslutning? For konsekvensen må være en nedløggelse af transferlisten, som den ser ud nu!!


Jeg ønsker vished for at sådan en brøler, som i åbenlyst har lavet her, ikke sker igen!!!

20. august 2010, 06:53FC København Denmark
Jeg har talt med CH, og i sammenråd med dem, er vi enige om at i salgsøjeblikket, der var denne transfer overpris.

Så der er ikke noget der ændre vores syn på denne handel.

Venlig hilsen
Ritter - Ombudsmand
Jeg ved ombudsmændene diskuterer sager internt og jeg vil derfor indtil videre ikke kommentere på deres handlinger.

Slettet klub 20. august 2010, 14:26
Samtidig med vi venter vil jeg dog sige at der ikke kan være så meget at diskutere..?

Ham der gjorde det skal fjernes fra sin position, ham der gav ham ret skal samme vej - og den klub det gik ud over skal have sine penge igen.

Så kan man bagefter diskutere hvordan man gør dette system bedre?

SC Seitex (Heep) 20. august 2010, 14:28
Aarhus Dreamteam sagde:

Hvor meget overpris mener i så at det var??? 360000 for meget i pris???
Hvis i mener det her, så må i ændre transferlisten til et sted hvor man kan sælge sine spillere til den anførte værdi (og den er som regel helt hen i vejret)!!
Hele enig. Ombudsmanden har da også lige solgt en spiller på transferlisten for 1,6 millioner mere end han er værd:
http://www.virtualmanager.com/players/4353889-jens-jrgen-junge
Betyder det så også at den skal efterreguleres eller hvordan hænger det sammen? smiley

Girondins Bordeaux (Lasse) 20. august 2010, 14:35
TotalDomination sagde:
Samtidig med vi venter vil jeg dog sige at der ikke kan være så meget at diskutere..?

Ham der gjorde det skal fjernes fra sin position, ham der gav ham ret skal samme vej - og den klub det gik ud over skal have sine penge igen.

Så kan man bagefter diskutere hvordan man gør dette system bedre?
Håber ikke de bruger samme taktik, som med Aab BK og Hans kone.
Hvor hvergang man nævnte sagen, blev der bare fortalt at sagen blev diskutteret på forummet.
Indtil alle havde glemt det.

Slettet klub 20. august 2010, 14:39
The Dudes sagde:
Jeg ved ombudsmændene diskuterer sager internt og jeg vil derfor indtil videre ikke kommentere på deres handlinger.
Hvordan kan man som ejer af vman være så ligeglad med hvad brugernes opfattelse af hvordan vman's CH afdeling fungerer ?. Burde du ikke gå ind og træde i karaktér, rette fejlen, og sikre at den samme fejl ikke bliver begået igen.

(Jeg ved godt hvordan jeg ville sikre fejlen ikke skete igen....)

Pas på, Vman ikke bare kommer til at sejle derudaf uden at lytte til brugerne, det er jo os der holder spillet kørende.

AC Fjelsted (Fjelle) 20. august 2010, 14:39
Olympique De Seitex sagde:
Aarhus Dreamteam sagde:

Hvor meget overpris mener i så at det var??? 360000 for meget i pris???
Hvis i mener det her, så må i ændre transferlisten til et sted hvor man kan sælge sine spillere til den anførte værdi (og den er som regel helt hen i vejret)!!
Hele enig. Ombudsmanden har da også lige solgt en spiller på transferlisten for 1,6 millioner mere end han er værd:
http://www.virtualmanager.com/players/4353889-jens-jrgen-junge
Betyder det så også at den skal efterreguleres eller hvordan hænger det sammen? smiley
han skulle jo nok have omkrig 10 år ban og 3 x 1,6 mio i bøde hvis vi spiller på jers måde!. ( VMANS! ). jeg tager mine overvejlerser om at stoppe. synes det bliver træls og handle altid skal være bange i GØR SPILLET TRÆLS!. jeg overvejer det meget!

AC Fjelsted (Fjelle) 20. august 2010, 14:40
The Fjelsted sagde:
Olympique De Seitex sagde:
Aarhus Dreamteam sagde:

Hvor meget overpris mener i så at det var??? 360000 for meget i pris???
Hvis i mener det her, så må i ændre transferlisten til et sted hvor man kan sælge sine spillere til den anførte værdi (og den er som regel helt hen i vejret)!!
Hele enig. Ombudsmanden har da også lige solgt en spiller på transferlisten for 1,6 millioner mere end han er værd:
http://www.virtualmanager.com/players/4353889-jens-jrgen-junge
Betyder det så også at den skal efterreguleres eller hvordan hænger det sammen? smiley
han skulle jo nok have omkrig 10 år ban og 3 x 1,6 mio i bøde hvis vi spiller på jers måde!. ( VMANS! ).

jeg tager mine overvejlerser om at stoppe. synes det bliver træls og handle altid skal være bange i GØR SPILLET TRÆLS!. jeg overvejer det meget!

The Danish Vikings (H Hansen) 20. august 2010, 14:44
Set ud fra, at spilleren er handlet som 20 årig med en værdi på salgstidspunktet på 72.000 og et træningsgennemsnit på 3 - virker 450.000 umiddelbart til at være direkte overpris og en efterregulering ville derfor være på sin plads.

Ser man i stedet ud fra antal stats, træninger og alder, omhandler denne sag en spiller hvis værdi på salgstidspunktet ikke ligefrem er i overensstemmelse med markedsværdien. Værdier på tilsvarende spillere, trænings-, alder-, og statsmæssigt, bekræfter dette.

Jeg har umiddelbart her forinden haft en samtale med min kollega, om at vi som OBM'er i sådanne situatuioner, skal være bedre til at forholde os til tilsvarende spillere, og dermed tage hensyn til både alder, træninger, stats, anlæg, med eller uden træner, trænet op generelt i alle stats eller specifikke stats og om der er tilsvarende spillere transferlistet til langt billigere beløb.

Jeg kan derfor af samme årsag heller ikke se hvordan det kan være overpris at betale 450.000C for den spiller, uagtet hvad hans spillerværdi var i sidste uge.

I dette her tilfælde kan vi ikke bruge værdien til ret meget. Spilleren har over 500 stats, og jeg har ikke umiddelbart kunnet finde bedre spillere hverken på aktion eller transferlistet, til den omtale salgspris.

Af denne årsag trækker jeg hermed efterreguleringen tilbage og vi OBM'ere vil efterfølgende være mere opmærksomme på lignende tilfælde, samt få drøftet det skete med CH, så vi fremadrettet ikke straffer i sådanne tilfælde.

FC Roncatto (BerbaLove) 20. august 2010, 14:51
The Dudes sagde:
Jeg har taget kontakt til CH-gruppen og spurgt nærmere ind til årsagerne til denne straf.

Jeg siger ikke, at straffen er korrekt eller forkert; men én af årsagerne til CH'erne har gjort som de har her er, at spillerens handelspris var 525% over spillerens estimerede værdi på handelstidspunktet.
http://www.virtualmanager.com/players/4568989-rex-ngawaka

Da jeg købte ham her var hans værdi i nærheden af 50k, husker det ikke helt præcis. Men jeg har altså cirka givet 8 gange mere end det han er værd i spillet. Skal jeg også straffes nu?
Besvar