Vman slogan "Fuld tilfredshed eller pengene spildt

Skrevet i Generelt

Thorshammer United (EPU) 12. juli 2009, 21:18
SatansSvin sagde:
Hejsa.

Først vil jeg gerne sige, at du på ingen måde har ret - sådan som jeg ser det.

F.eks. dit eksempel med credits for logoer/bannere. Det er imod reglene, så kan du måske finde det nok så uretfærdigt, at han er bliver lukket, men han har overtrådt reglerne. Jeg klager jo heller ikke, hvis min ven har slået en ihjel med koldt blod og kommer i fængsel. Vmans regler er jo ikke bare nogle tilfældige noter, som Rasmus har nedskrevet under julefrokosten? Der er tænkt over dem. Det ville være ulækkert nemt at overføre credits, hvis det var muligt at betale for bannere osv.

Desuden synes jeg, at du skulle være glad for ikke at blive banned for dine udtalelse her:
FC Milanese sagde:
Bogense, inden du råbet så højt... så vær du glad for ingen har bannet dig for din handel

Bertil Rolund Dammeyer

Alle kunne have bannet din klub øjeblikkelig.... dette burde lukke munden på dig og din hellighed.... troede du var stue-ren ??? forhold denne debat saglig, og vær konstruktiv. Håber ikke Vman ser din handel..

Med venlig hilsen

Milanese
Jeg synes ikke, at den harmonere særlig godt med §2 stk. 2.8. Men den kan du læse mere om her.

Hvis du er 47 - som din profil siger, at du er - så synes jeg også, at det er et umådeligt umodent og ikke-konstruktivt indlæg.
Når du nu nævner umådeligt umodent og ikke-konstruktivt indlæg, så må jeg sige, at en sammenligning med overtrædelse af VMAN's regler og mord er temmelig upassende i denne sammenhæng.

Slettet klub 13. juli 2009, 09:27
Thorshammer United sagde:
SatansSvin sagde:
Hejsa.

Først vil jeg gerne sige, at du på ingen måde har ret - sådan som jeg ser det.

F.eks. dit eksempel med credits for logoer/bannere. Det er imod reglene, så kan du måske finde det nok så uretfærdigt, at han er bliver lukket, men han har overtrådt reglerne. Jeg klager jo heller ikke, hvis min ven har slået en ihjel med koldt blod og kommer i fængsel. Vmans regler er jo ikke bare nogle tilfældige noter, som Rasmus har nedskrevet under julefrokosten? Der er tænkt over dem. Det ville være ulækkert nemt at overføre credits, hvis det var muligt at betale for bannere osv.

Desuden synes jeg, at du skulle være glad for ikke at blive banned for dine udtalelse her:
FC Milanese sagde:
Bogense, inden du råbet så højt... så vær du glad for ingen har bannet dig for din handel

Bertil Rolund Dammeyer

Alle kunne have bannet din klub øjeblikkelig.... dette burde lukke munden på dig og din hellighed.... troede du var stue-ren ??? forhold denne debat saglig, og vær konstruktiv. Håber ikke Vman ser din handel..

Med venlig hilsen

Milanese
Jeg synes ikke, at den harmonere særlig godt med §2 stk. 2.8. Men den kan du læse mere om her.

Hvis du er 47 - som din profil siger, at du er - så synes jeg også, at det er et umådeligt umodent og ikke-konstruktivt indlæg.
Når du nu nævner umådeligt umodent og ikke-konstruktivt indlæg, så må jeg sige, at en sammenligning med overtrædelse af VMAN's regler og mord er temmelig upassende i denne sammenhæng.
Overdrivelse fremmer forståelse, siger man. Jeg kunne ligeså godt have valgt tyveri, at køre over for rødt eller hvad jeg lige havde lyst til.
At jeg så vælger et eksempel, der måske er lige på kanten, kan man jo synes om, hvad man vil. smiley

FC Anzerro Calico (Claus ) 15. juli 2009, 23:31
Roskilde FC sagde:
Hvis man kigger på reglerne vedr. handel, så står der jo ikke ordret at man ikke må betale for et banner? Igen, så er tekstningen mega dårlig.

Der står man ikke må tage betaling i rigtig valuta, for noget i vman.

at handlen så måske har været til overpris/underpris som gør den ulovlig, skal jeg ikke kunne sige. Men selve konceptet med, at man skal købe en spiller for et vidst beløb, for at der er en der laver et banner for dig, er ikke ulovlig iht. de to punkter der er blevet nævnt i tråden.

Jeg tror virkelig, at Rasmus + Team, skal sætte sig ned og gøre noget seriøst ved deres tekstning. I spil, såvel som i manual. Det kan godt være mange, ikke vil læse en manual, der er længere og mere præcis i ordsprog som den nuværende, men så er det bare bad luck, hvis man bliver straffet.

Jeg er ihvertfald tilhænger af nogle mere klare retningslinjer i tekstform.

Derudover må man jo bare konstatere, at de straffe osv. der sker. Bliver (såvidt jeg ved, ret mig hvis det er forkert) uddelt af andre brugere, som leverer et stort stykke frivilligt arbejde for vman. Kanon at nogen gider bruge tid på det, alt respekt for det. Men de fremstår ikke som en egentlig autoritet, fordi de netop er brugere af spillet, på lige fod med alle andre.
Tror mange føler sig uretfærdigt behandlet, når de så får en straf, og sagen har været lidt diffus vedr. sagens gang, og strafuddelernes håndtering, fordi det ikke er en egentlig autoritet fra Vman der skærer igennem, og siger sådan her er det.

Det er lidt som, at du fik en dom fra en politimand i en retsal, og ikke en dommer. Mange ville da også begynde at tænke på, om det nu også passer det hele.


Ret mig endelig hvis den sidste del er forkert mht. opbygningen af strafudeling osv. smiley

/Roskilde fc
Jeg vil godt åbne lidt op for debatten omkring regler.

Jeg har lige overstået min straf, bøde 10.000.000 C samt 28 dage log-out, årsag overpris.

Reglen siger langt over markedsprisen (mangler klare retningslinjer i tekstform). Jeg har spurgt CH crewet om hvad var markedsprisen på spilleren er, samt hvad er max. salgspris før det bliver overpris, intet svar retur.

Jeg havde sat et super talent på transferpris 5.000.000, han blev senere WB og havde værdi 1.650.000 samt over 200 stats ved 16 år og 29 dage.

Managaren som købte ham, havde verdensklasse anlæg, og skrev efter købet, lidt for dyr men, hvis man vil have det bedste må man betale lidt mere.

Vi handelende i god tro begge, men ombudsmanden samt CH stempelt os som snyder, og mere var der intet at gøre i den sag.

Jeg er startet op igen, med et stort minus, kan ikke forlænge kontrakter tab ca 4-5 mio. i spillerværdier. Nu står jeg med licens til ca. 40 dage tilbage hvad skal man bruge dem til ingen fordele længere.

Jeg syntes helt klart, at det på tide at VMAN formulere sine regler, så ikke CH samt ombudsmanden kan bøje dem efter behov, så de næsten aldrig begår fejl. i at udele bøder samt straffe.


Anzerro

Slettet klub 16. juli 2009, 01:14
@Anzerro

Du vil gerne have en klar definition af overpris, men vi har efterhånden haft denne debat på forum de første 10-20 gange uden der er nogen der er kommet med en definition af overpris, som kunne bruges, eller som ikke kunne udnyttes af folk som ønsker at snyde.

Såfremt du eller andre brugere kan komme op med en definition som fastslår hvad overpris præcist er, så vil vi da som Cheat Hunters da være meget lydhør overfor dette,

Du/i skal dog være opmærksom på at definitonen skal være mere klar end den nuværende, samtidig med at en ændring af reglen ikke må medføre at klubber der ønsker at snyde kan gøre dette, uden at risikere at blive straffet.

Vi har før forsøgt at få hjælp fra brugerne til at gøre dette punkt mere klart, men gør da meget gerne et nyt forsøg smiley

Mvh AaB BK/Talsmand Cheat Hunters

FC Anzerro Calico (Claus ) 16. juli 2009, 11:01
Det kan godt være jeg spørger dumt, men hvad er den nuværende definition ?. Står den nogen steder ?

4.1 Priser
Det er ikke tilladt at købe/sælge en spiller til langt under eller langt over markedsprisen.

Markedspris kan defineres ved pris sammenlignet her og nu med andre tilsvarende spillere, samt hvad spilleren kan opnår af stats ved optimalt træning på den given managers anlæg (Potential)

Dem som har spillet længe nok, ved godt, hvor mange stats en spiller snit kan opnår pr. spillerår ved de forskellige anlæg.

Men ordret langt under/over !, er det 10-20-30 % fra markesprisen ?

Jeg har spillet siden oktober 2008, men har intet ses vedr. debat til regelsæt omkring over/underpris.

Jeg kan bare se, at crewet via supportsager ikke har sammen indgangsvinkel på analyser af spillere, når de svarer.

Skal dog siges at din er ok. Hvis du skal have det uddybet skriv via brev til mig.


Anzerro

Slettet klub 16. juli 2009, 12:26
@Anzerro

Hvordan vil du have os til at deffinere hvad langt over/under markedsprisen? Lad os sige at vi sagde at langt over markedsprisen var 30% over spillernes værdi. Tror du så ikke bare folk der ønskede at snyde ville handle spillerne til 29% af spillernes værdi, og dermed undgå straf?

Og hvad med unge spillere som endnu ikke har fået fastsat en korrekt værdi, dem kan man jo så ikke længere handle med uden det foregår til overpris?

Overpris er når en handel foregår markant over markedsprisen. F.eks. hvis en spiller der har en markedsværdi på omkring 1 mio, så er det overpris hvis han handles til f.eks. 3-5 mio, også selvom man ikke kender hinanden.

Det handler bare om at bruge sin sunde fornuft, så vil man altså normalt ikke blive straffet.

Slettet klub 16. juli 2009, 12:44
AaB BK sagde:
@Anzerro

Hvordan vil du have os til at deffinere hvad langt over/under markedsprisen? Lad os sige at vi sagde at langt over markedsprisen var 30% over spillernes værdi. Tror du så ikke bare folk der ønskede at snyde ville handle spillerne til 29% af spillernes værdi, og dermed undgå straf?

Og hvad med unge spillere som endnu ikke har fået fastsat en korrekt værdi, dem kan man jo så ikke længere handle med uden det foregår til overpris?

Overpris er når en handel foregår markant over markedsprisen. F.eks. hvis en spiller der har en markedsværdi på omkring 1 mio, så er det overpris hvis han handles til f.eks. 3-5 mio, også selvom man ikke kender hinanden.

Det handler bare om at bruge sin sunde fornuft, så vil man altså normalt ikke blive straffet.
Forstår godt at det er svært at sætte nogle klare regler, men det kan simpelthen ikke passe, at det er jer, og kun jer (CH), som definerer over- og underpris.

En handel som din egen:

http://www.virtualmanager.com/player/history.php?player_id=3612321

er jo et tydeligt eksempel på, hvor svært det er at finde nogle klare regler. Ved udemærket godt, at du har stor forstand på unge, og forsøger også at give mine unge samme stats som dine, men at du bruger 25 mio på en ung spiller, er simpelthen vildt.

Men efter jeres mening er det markedspris for en god 15-årig, mens et salg af et andet WK giver bøde på 10 mio.. Suk.. det er jo ikke til at finde hovede og hale i?

Slettet klub 16. juli 2009, 12:54
@ FC Maarz

Spillere med stort potentiale koster nu engang mange penge, og det handler om udbud og efterspørgsel. Hvis der er 5 klubber som er med til at byde den pågældende spiller op i 25 mio, så er det nu engang markedsprisen.

Hvis et wonderkid på 17 år med en værdi på f.eks. 1 mio som ikke træner synderligt derimod sælges for 5 mio uden at der har været flere om at byde ham op, så er det altså langt over markedsprisen for den pågældende spiller, som måske max er 2 mio.


Slettet klub 16. juli 2009, 13:08
@ Aab Bk

Tja, det er vist lidt en kamp som ikke kan vindes det her smiley

Men det ville nu give en mere betryggende stemning i Vman, hvis man ikke hele tiden skulle være bange for at komme til at sælge for dyrt. Til gengæld vil man heller ikke kunne lave de fede handler, da der igen pludselig ville være for klare regler på, hvad overpris er..

Måske er det her bare et problem som ikke kan løses?

Slettet klub 16. juli 2009, 13:17
FC Maarz sagde:
@ Aab Bk

Tja, det er vist lidt en kamp som ikke kan vindes det her smiley

Men det ville nu give en mere betryggende stemning i Vman, hvis man ikke hele tiden skulle være bange for at komme til at sælge for dyrt. Til gengæld vil man heller ikke kunne lave de fede handler, da der igen pludselig ville være for klare regler på, hvad overpris er..

Måske er det her bare et problem som ikke kan løses?
Det er desværre også den konklussion jeg er kommet frem til. Man kan da sagtens lave nogle klare retningslinjer for hvordan overpris skal defineres, men som jeg ser det vil de da gøre spillet langt mere låst, samtidig med at man tillader "snyd", så længe man bare snyder indenfor de rammer der er opsat smiley

Besvar