Unfair ungdomshold?

Skrevet i Generelt

Bjørnholt FC (And then what) 17. november 2019, 13:56
Skurkene Fra Aarhus sagde:
Jeg kom til at tænke på en ting, har de nuværende beta-testere en unfair fordel?

Der er givet betapladser ud til nogle af crew medlemmerne også nogle af de internationale medlemmer, jeg er godt klar over det ikke er mange, men jeg undre mig stadig.

Jeg kan se at mange af dem som deltager i betatesten, spiller med i topligaerne rundt omkring og deres ungdomstrupper er fyldt op med nye talenter. disse trupper varierer meget i potentiale og har en værdi helt nede fra 17.000.000 og helt op til omkring 300.000.000 credit.

Mit problem er ikke at disse trupper har en stor værdi, mange tophold investerer i nye spillere som skal tage over de gamle på et tidspunkt.

Min tanke er dog, beta-holdene har 40 pladser i deres trup, normale hold har kun 30 pladser. Dette giver jo mulighed for en kæmpe økonomisk gevinst, som normale hold ikke har mulighed for. Hvis ungdomsholdet er mindst et år væk, så har beta-holdene konstant 10 spillere mere på transferlisten end de normale hold har de næste 12 måneder...
Dette lyder for mig ikke som fair konkurrence, hvis et hold i en topliga har udsigt til at kunne tjene meget mere på handel end andre i samme liga.

Jeg formoder at ungdomsholdet stadig er mindst et år væk, da der endnu ikke er givet en estimeret release date selvom den er i beta stadiet.

Jeg spiller ikke selv med i topligaerne lige nu, og udnytter ikke min trup optimalt i forhold til at udfylde alle 30 pladser. Derfor vil jeg egentligt også gerne have nogle af topklubbernes mening på dette punkt.

Er det kun mig der tænker sådan her? Har jeg misset noget? Hvad synes i?
Har ikke selv tænkt på det på den måde eller i det hele taget taget stilling til det med betaholdene, men når du stiller det op på sådan, så er det self unfair :-)

Benløse Forever (Mr Nice) 17. november 2019, 14:21
Pers LØVER sagde:
Bosporus FC sagde:
Pers LØVER sagde:
Jeg ved heller ikke præcis hvor mange der betatester, kender kun enkelte af dem..
Og ja de har nok en fordel.. ! Men de har også et ansvar..
Får de at vide de skal fylde truppen, må de gøre det.. Med både unge og ældre.. Uanset om de ønsker det eller
ej.. Og de er formentlig også nødt til at bruge en masse ekstra privat tid, for at følge med, og
prøve diverse ting af i forhold til at holde 40 spillere i humør.. !
Og jeg tænker faktisk ikke det er klubber der mangler credits i forvejen.. Så ja de får
en gevinst, men ikke noget der skæv-vrider topligaerne i forhold til deres konkurrenter..
Og de gør det nok mere af interesse for Vman end for gevinst af credits..
Tror jeg.. smiley
Mvh Per
Hvilket ansvar er det lige præcist de sidder med? xd
Enten laver man en åben beta for alle inde i spillet, ellers laver man en lukket beta på en helt anden server så det ingen indflydelse har på det faktiske spil. Men vman har jo alle dage været unfair over for mange managers, så det tager man ikke så tungt længere.
Ansvar til at bruge deres tid og være så meget online at de kan følge projektet og agere
ud fra de dessiner de nu måtte få.. Som eksempelvis at fylde truppe op..
Have credits til spillere/ungdomsstadion.. Og vedligehold af dette..
Hvis betaversionen var for alle ville det være en større videnskab at analysere følgerne af
de forskellige scenarier...
I stedet for at pege fingre af Vman og få klubber.. Vil jeg bare sige det er stærkt de bruger
tiden... Og håbe at det bringer os nærmere en udgivelsen af Ungdomsholdet for alle.. smiley
Mvh Per
Du lyder som om det er en ulempe at få det tildelt, og de har har det så hårdt med at tjene mange mio ekstra Credits i forhold til os andre sikker noget pladder,jeg kan se du startede samme år som mig 2008, og du ved så også alle de fordele nogle klubber får,kan huske den ballade der var da visse klubber, kunne se pontialle på ungdomsspiller og kunne købe dem før os andre,jo så selvfølgeligt er det en fordel at få indblik i spillet før os andre

Aarhus (big boss) 17. november 2019, 14:24
Pers LØVER sagde:
Bosporus FC sagde:
Pers LØVER sagde:
Jeg ved heller ikke præcis hvor mange der betatester, kender kun enkelte af dem..
Og ja de har nok en fordel.. ! Men de har også et ansvar..
Får de at vide de skal fylde truppen, må de gøre det.. Med både unge og ældre.. Uanset om de ønsker det eller
ej.. Og de er formentlig også nødt til at bruge en masse ekstra privat tid, for at følge med, og
prøve diverse ting af i forhold til at holde 40 spillere i humør.. !
Og jeg tænker faktisk ikke det er klubber der mangler credits i forvejen.. Så ja de får
en gevinst, men ikke noget der skæv-vrider topligaerne i forhold til deres konkurrenter..
Og de gør det nok mere af interesse for Vman end for gevinst af credits..
Tror jeg.. smiley
Mvh Per
Hvilket ansvar er det lige præcist de sidder med? xd
Enten laver man en åben beta for alle inde i spillet, ellers laver man en lukket beta på en helt anden server så det ingen indflydelse har på det faktiske spil. Men vman har jo alle dage været unfair over for mange managers, så det tager man ikke så tungt længere.
Ansvar til at bruge deres tid og være så meget online at de kan følge projektet og agere
ud fra de dessiner de nu måtte få.. Som eksempelvis at fylde truppe op..
Have credits til spillere/ungdomsstadion.. Og vedligehold af dette..
Hvis betaversionen var for alle ville det være en større videnskab at analysere følgerne af
de forskellige scenarier...
I stedet for at pege fingre af Vman og få klubber.. Vil jeg bare sige det er stærkt de bruger
tiden... Og håbe at det bringer os nærmere en udgivelsen af Ungdomsholdet for alle.. smiley
Mvh Per
Jeg vil sige jeg endnu ikke har været vidne til, at man udelukker en ny funktion for andre og begrunder dette med, at det er en test periode der ovenikøbet giver en åbenlys fordel for klubben. Som jeg sagde enten sker det på en måde, hvor alle får mulighed for at teste dette ellers sker dette på en anden server, der intet har at gøre med spillet i sig selv. Hvad ville der have været sket, hvis alle fik lov til at teste denne beta? Der havde været mere information til udviklerne, måske mere information end de kunne håndtere. Jeg er også godt klar over, at selv når man udgiver en beta at denne kommer igennem en masse spilletest, men hvorfor så ikke bruge gavn en anden server end netop denne? (ligesom man gjorde før man gik til VMAN2 i sin tid) Er det ressourcerne der er problemet? Man savner lidt en redegørelse for en underlig beslutning, men med min erfaring af vman både i Rasmus' tid og Dennis' tid så får man aldrig rigtig nok at vide.

Der er ingen der peger finger af nogle brugere, jeg ved ikke hvorfor du synes det er spændende at tale om klubberne - for det første er det frivilligt, de kunne pænt have takket nej tak til dette ''store ansvar'' derudover er det en kritik af udviklerne af spillet, ikke af klubberne. Men sjovt du kalder det et ansvar stadigvæk. Ved aldrig om du har betatestet et spil før.

Erritsø (JJ) 17. november 2019, 14:57
Der bliver vel også tjent ekstra på ligaer, tv-rettigheder, præmier osv., da de har indtjening for to hold. Udover, alle de andre fordele for dem i har remset op. Jeg synes da bestemt også at det er unfair.

Talento De Dyrting (BOBA) 17. november 2019, 15:05
Synes måske der lugter lidt af jalousi herinde smiley

Loyals (VMEnhancer) 17. november 2019, 15:10
Skurkene Fra Aarhus sagde:
Jeg formoder at ungdomsholdet stadig er mindst et år væk, da der endnu ikke er givet en estimeret release date selvom den er i beta stadiet.
Jeg ved jeg før har sagt at jeg troede at den åbne beta var 2-3 måneder væk. Men der er kommet nye opgaver ind foran - På nuværende tidspunkt er jeg overbevist om at vi ser en åben beta før udgangen af januar - Med mindre der endnu engang dukker nogle uventede opgaver op hos udviklerne.

Skurkene Fra Aarhus (Mr Talentløs) 17. november 2019, 15:15
Loyals sagde:
Skurkene Fra Aarhus sagde:
Jeg formoder at ungdomsholdet stadig er mindst et år væk, da der endnu ikke er givet en estimeret release date selvom den er i beta stadiet.
Jeg ved jeg før har sagt at jeg troede at den åbne beta var 2-3 måneder væk. Men der er kommet nye opgaver ind foran - På nuværende tidspunkt er jeg overbevist om at vi ser en åben beta før udgangen af januar - Med mindre der endnu engang dukker nogle uventede opgaver op hos udviklerne.
Hvor lang tid forventer du så der går efter den åbne beta, før det er rullet helt ud? 1-2 måneder?

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 17. november 2019, 15:26
Benløse Forever sagde:
Pers LØVER sagde:
Bosporus FC sagde:
Pers LØVER sagde:
Jeg ved heller ikke præcis hvor mange der betatester, kender kun enkelte af dem..
Og ja de har nok en fordel.. ! Men de har også et ansvar..
Får de at vide de skal fylde truppen, må de gøre det.. Med både unge og ældre.. Uanset om de ønsker det eller
ej.. Og de er formentlig også nødt til at bruge en masse ekstra privat tid, for at følge med, og
prøve diverse ting af i forhold til at holde 40 spillere i humør.. !
Og jeg tænker faktisk ikke det er klubber der mangler credits i forvejen.. Så ja de får
en gevinst, men ikke noget der skæv-vrider topligaerne i forhold til deres konkurrenter..
Og de gør det nok mere af interesse for Vman end for gevinst af credits..
Tror jeg.. smiley
Mvh Per
Hvilket ansvar er det lige præcist de sidder med? xd
Enten laver man en åben beta for alle inde i spillet, ellers laver man en lukket beta på en helt anden server så det ingen indflydelse har på det faktiske spil. Men vman har jo alle dage været unfair over for mange managers, så det tager man ikke så tungt længere.
Ansvar til at bruge deres tid og være så meget online at de kan følge projektet og agere
ud fra de dessiner de nu måtte få.. Som eksempelvis at fylde truppe op..
Have credits til spillere/ungdomsstadion.. Og vedligehold af dette..
Hvis betaversionen var for alle ville det være en større videnskab at analysere følgerne af
de forskellige scenarier...
I stedet for at pege fingre af Vman og få klubber.. Vil jeg bare sige det er stærkt de bruger
tiden... Og håbe at det bringer os nærmere en udgivelsen af Ungdomsholdet for alle.. smiley
Mvh Per
Du lyder som om det er en ulempe at få det tildelt, og de har har det så hårdt med at tjene mange mio ekstra Credits i forhold til os andre sikker noget pladder,jeg kan se du startede samme år som mig 2008, og du ved så også alle de fordele nogle klubber får,kan huske den ballade der var da visse klubber, kunne se pontialle på ungdomsspiller og kunne købe dem før os andre,jo så selvfølgeligt er det en fordel at få indblik i spillet før os andre
Jeg mener ikke de får en ulempe.. Jeg skriver jo også at de får en fordel.. !
Jeg mener bare at de gør en indsat for det.. Og at det er klubber der har
mange credits i forvejen.. Så det ikke giver en skæv-vridning i de nuværende
ligaer..
Og jeg tænker det er bedre at teste ungdomsholdet end at sende noget L...! Ud..
Der lægger siden ned i dagevis eller en uge.. Og var betasiden for alle, ville der bare
gå endnu længere tid.. Fordi fejl og mangler skulle tages stilling til x 500 med massiv
kritik til følge.. Tror jeg.. smiley
Jeg forventer ikke at alle er enig med mig.. Og det fornemmer Jeg de langt fra er smiley
Men det er nu bare engang min holdning..
Mvh Per

Bjørnholt FC (And then what) 17. november 2019, 15:29
Talento De Dyrting sagde:
Synes måske der lugter lidt af jalousi herinde smiley
Ikke herfra ihvertfald, syntes bare at det kun er fair, at det er ens for alle :-)

Bjørnholt FC (And then what) 17. november 2019, 15:36
Thorshammer United sagde:
At der er 10 ekstra pladser til talenter er ikke korrekt. Sådan som jeg ser det, er der kun plads til 18 unge talenter, det vil sige 12 færre pladser end de nuværende 30. For mig at se vil de klubber, som på nuværende tidspunkt elsker at arbejde med talenter fremover kun vil have 18 pladser.
Ja men det kunne da være fedt at få et indblik hvorfor at det så er lavet sådan :-)
Besvar