Liga for topklubber/mesterhold

Skrevet i Generelt

TM Ninja Turtles (Hamato Yoshi) 17. oktober 2019, 20:13
Syntes det er en fed idé og har tit tænkt det sammen. Der var sådan en liga for lang tid siden og når det blev lørdag og søndag holdt alle øje med hvem der vandt, så der var stor prestige over at vinde. Så syntes helt sikkert at den klub som vinder skal have mulighed for at forsvare sin titel i næste sæson.
Men som andre også skriver, så skal der ske noget med spillerne (ligner hinanden) eller taktikken eller begge del, så det ikke blev tilfældigt hvem der ville vinde.


PAN united (PANIL) 18. oktober 2019, 00:21
Real Madrid CF sagde:
Som spillermaterialet er strikket sammen pt. ville det være en forfærdelig implementering. Der er ikke meget spænding over et ligasystem uden favoritter eller underdogs. Jeg ville uden at blinke stoppe med at købe toppen af poppen og i stedet nøjes med de næstbedste, da det ville have absolut minimale konsekvenser for mine chancer i det setup der er foreslået. Sjov idé men bestemt ikke en der skal implementeres i den nærmeste fremtid, hvis det står til mig smiley

I stedet mener jeg der skal pilles ved de internationale cups. Skrot VMWC og udvid Super Cuppen, så det bliver en turnering med format ala CHL, hvor ligaens sværhedsgrad i starten af sæsonen afgør antallet af deltagere til næste sæsons internationale turnering. Er landets sværhedsgrad høj, deltager flere af topplaceringerne i næste sæsons turnering - og vice versa. Pt. er Super Cuppen den mest prestigefyldte turnering, men kan vindes på 3 kampe, hvorimod du skal kæmpe i 8 kampe for at vinde VMWC, som jeg derfor personligt vægter som den sværereste turnering. Dog er belønningen 2,5x så høj i SC. I min optik er de to cups outdated og trænger til fornyelse, men derfra og så til at mixe det sammen med ligasystemet til en international liga, som man i øvrigt kun kan deltage i hver anden sæson, er absolut ikke nogen god idé med det spillermateriale der pt. florerer smiley
Jeg er fuldstændig enig med dig her, Real Madrid - Både angående spillermaterialet, spænding og diverse internationale cups. VMWC er bestemt den sværeste turnering, at vinde.

Jeg synes også, det er en sjov idé, men er bestemt ikke enig i, at 16 af de "næstbedste" hold skal have lov til, at spille i en sådan liga. Derimod er jeg mere for op- og nedrykning i en eller anden form - Om det så er finalister og semifinalister i Super Cup, der rykker op eller hvordan det skal formes, ved jeg så ikke.

I øvrigt ville jeg heller aldrig selv købe et sådant tophold :-)

Ipswich Town Allstars (Dunx Adams) 18. oktober 2019, 01:36
In my opinion the best that any team can achieve is to be voted team of the year in December. After that being nominated is second best. The winning of the various leagues is less important followed by the winning of various lcups. The weighting of each league also seems immaterial as the top teams will beat a team with 75 average the same as beat a team with 85 average.

If we are looking to crown a weekly champion which can be said to be the best, then doing it over 30 games in a 16 player league will likely do the job. A good team may lose a few games to a lesser team but overall the better team will come out ahead over 30 games.

The game needs this "Super League" and the Super Cup and VMcup are just exhibitions of who is lucky. Anyone can win a cup (if they get consecutive home draws) whereas a league with home and away for each team balances out the luck over 30 games

I prefer the "Super League" idea with 16 teas and 3 remain up each week.

Bones of Thor (Thorbone) 18. oktober 2019, 20:34
Når vi snakker liga- og turneringsstruktur, ville jeg istedet for trådopretters forslag, foretrække at ændre på værdien af de forskellige mesterskaber, som allerede spilles.
Måske opdele landene i 5 lag, med forskelle i præmiepenge og antal tilskuere.
1: England
2: Tyskland/Spanien/Italien
3: Frankrig/Brasilien
4: Tyrkiet/Grækenland/Portugal/USA/Holland
5: Danmark/Sverige/Skotland

Tænkt sådan at de helt store hold vil søge til den engelske liga, hvor der er flest Credits at tjene, og visa versa.
Balancen lavet således at et tophold i den næsthøjeste engelske division, vil tjene mere end en dansk mester.

Krydret med en champions league, som kører sideløbende med turneringerne + nationale pokalturneringer.

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 18. oktober 2019, 20:54
Team Aries sagde:
Syntes det er en fed idé og det vækker minder om de gamle dage smiley

Når det så er sagt, så står vi stadig med ét problem som kan gøre dette til en ærgerligt implementation. Allerede i dag kan det typisk lidt være 50/50 når man møder et hold der har samme styrke. Dette skyldes udelukkende (hvad vi brugere føler) at vi ikke har så mange taktiske muligheder at lege med og fordi at spillerne ligner hinanden (.. og klubberne)

Så idéen vil vel reelt set bare ende med at vi står 13-16 mesterhold, som har en masse kampe som er 50/50 for at vinde. Den endelige Champion vil jeg kategorisere som den mest heldige i den givne sæson smiley
Ideen er rigtig god, og skal ikke skydes ned fra start.. !
Vi ønsker vel alle en bedre kampmotor..! Men jer er altså stadig af den overbevisning, at der stadig kan gøres en del for at præstere bedre end andre hold man er lige med, med taktiske indstillinger..
Og dette indenbærer en masse.. Udover bare at stille en formation, og spille på afslappet.. smiley
Mvh Per

Luftens helte (stopper - tak for alt) 19. oktober 2019, 22:50
hej

jeg synes ideen er rigtig god, kan godt lige tanken om der er mesterhold liga, for at finde den bedste efter endt gruppe spil, men om det skulle være lige som CL, med gruppe spil og noget kval kampe mod finalen, skal jeg ikke gøre mig klog på smiley

Ulm Warhawks (Ulmeister) 20. oktober 2019, 12:26
Som der tidligere er nævnt, så var der engang en "Virtual Manager Super Liga", hvor alle de store hold var samlet. Jeg prøvede ikke selv så meget kræfter med den dengang.

Jeg er dog ikke fan af idéen om, at folk rykker ned i tilfældige lande. Nogle har en præference ved at være i et bestemt land, og dette bør imo ikke ødelægges.

Jeg er mere tiltaler for en Champions League i mere ligaformat, der kører sideløbende. Super Cuppen er i dag alt for tynd, og man er hurtigt i pengene, hvis man sidder over i første runde. En Champions League vil dog give en del ekstra entreindtægter og hårdt for energiniveauet, hvis alle hold fx møder hinanden to gange.

Super Ligaen kunne dog med fordel erstattes eller nytænkes.
Besvar