Liga for topklubber/mesterhold

Skrevet i Generelt

La Nacuary (Rasmus) Crew 17. oktober 2019, 10:04
Meget sjov idé, og fint alternativ til cuppen. Jeg kommer alligevel aldrig fordi dig åbenbart smiley

Om det er en simpel implementering, det tror jeg nu ikke. Hele delen omkring vifa-point skal også gennemtænkes, da en sejr vil komme til at give voldsomt mange point, som selvfølgelig også er fortjent, eftersom man er mester, men er stadig nervøs for en skævvridning.

Gundsømagle United (Sir Hansen) 17. oktober 2019, 10:04
The New Champion sagde:
Kan rigtig godt lide din tanke, dog lige et par forslag til “forbedringer”

1. Der er 16 hold i en normal liga = vi skal bruge 16 hold i en eventuel mesterliga for at bevare indtægten fra stadion.

Her har jeg et forslag til hvordan, jeg tænker at de 3 bedste fra mesterligaen bliver året efter. Dette gør at man har stor kamp om top 3, da det alt andet lige økonomisk er klart bedre at ligge i mesterligaen, det bør ikke give problemer i andre sæsoner end nr 1 og 2 for at få det op at køre smiley
Kan godt følge dig, men så har du de samme 3-4 hold hængende i Championsliga sæson efter sæson, og det syntes jeg vi skal undgå.

Til gengæld vil du i championsliga have fuld stadion hver kamp, hvilket ikke er tilfældet nu. Så tænker det bliver begrænset med indtægtsfald. Dette kunne man også kompensere ved, at lave højere præmieindtægter i Championsliga, og vupti så har ingen tabt, og ingen kan spille fast i Championsligaen. smiley

Gundsømagle United (Sir Hansen) 17. oktober 2019, 10:06
La Nacuary sagde:
Meget sjov idé, og fint alternativ til cuppen. Jeg kommer alligevel aldrig fordi dig åbenbart smiley

Om det er en simpel implementering, det tror jeg nu ikke. Hele delen omkring vifa-point skal også gennemtænkes, da en sejr vil komme til at give voldsomt mange point, som selvfølgelig også er fortjent, eftersom man er mester, men er stadig nervøs for en skævvridning.
Vifa-point har jo kun betydning for en virtuel rangliste der ingen betydning har, og et sponsorbeløb, så det burde ikke være noget problem, og ikke give skævvridning.

Du skal nok passere mig en dag, bare du bærer viljen i hjertet. smiley

KBHAVANA CF (Tak for denne gang) 17. oktober 2019, 10:06
Lige et spørgsmål: Hvad med dem som har sponsoren sat til 1. plads og en fast sum sæson efter sæson? De vil pludselig ikke længere være sikre på denne tildeling. Det er jo både en fordel og en ulempe for nogle af dem som er vant til at vinde deres liga uge efter uge.

Gundsømagle United (Sir Hansen) 17. oktober 2019, 10:08
KBHAVANA CF sagde:
Lige et spørgsmål: Hvad med dem som har sponsoren sat til 1. plads og en fast sum sæson efter sæson? De vil pludselig ikke længere være sikre på denne tildeling. Det er jo både en fordel og en ulempe for nogle af dem som er vant til at vinde deres liga uge efter uge.
Det vil jo være småbeløb i sponsorindtægt vi taler om, umiddelbart.

Hvis du vinder din liga hver uge, så er det begrænset hvad en sponsor vil betale dig i bonus hvis du vinder igen. smiley

KBHAVANA CF (Tak for denne gang) 17. oktober 2019, 10:15
Gundsømagle United sagde:
KBHAVANA CF sagde:
Lige et spørgsmål: Hvad med dem som har sponsoren sat til 1. plads og en fast sum sæson efter sæson? De vil pludselig ikke længere være sikre på denne tildeling. Det er jo både en fordel og en ulempe for nogle af dem som er vant til at vinde deres liga uge efter uge.
Det vil jo være småbeløb i sponsorindtægt vi taler om, umiddelbart.

Hvis du vinder din liga hver uge, så er det begrænset hvad en sponsor vil betale dig i bonus hvis du vinder igen. smiley
Jeg ser kun en fordel i at få dannet sådan en liga. Det vil i hvertfald gøre det mere spændende (ikke fordi jeg er med på det niveau) - jeg tror at toppen af spillet allerede skævvredet, så det er kun fedt at der kommer sådan en liga.

Ignotus (--) 17. oktober 2019, 11:39
Syntes det er en fed idé og det vækker minder om de gamle dage smiley

Når det så er sagt, så står vi stadig med ét problem som kan gøre dette til en ærgerligt implementation. Allerede i dag kan det typisk lidt være 50/50 når man møder et hold der har samme styrke. Dette skyldes udelukkende (hvad vi brugere føler) at vi ikke har så mange taktiske muligheder at lege med og fordi at spillerne ligner hinanden (.. og klubberne)

Så idéen vil vel reelt set bare ende med at vi står 13-16 mesterhold, som har en masse kampe som er 50/50 for at vinde. Den endelige Champion vil jeg kategorisere som den mest heldige i den givne sæson smiley

Gundsømagle United (Sir Hansen) 17. oktober 2019, 11:41
Team Aries sagde:
Syntes det er en fed idé og det vækker minder om de gamle dage smiley

Når det så er sagt, så står vi stadig med ét problem som kan gøre dette til en ærgerligt implementation. Allerede i dag kan det typisk lidt være 50/50 når man møder et hold der har samme styrke. Dette skyldes udelukkende (hvad vi brugere føler) at vi ikke har så mange taktiske muligheder at lege med og fordi at spillerne ligner hinanden (.. og klubberne)

Så idéen vil vel reelt set bare ende med at vi står 13-16 mesterhold, som har en masse kampe som er 50/50 for at vinde. Den endelige Champion vil jeg kategorisere som den mest heldige i den givne sæson smiley
Du har ret i den betragtning som spillet er lige nu, men det kan jeg desværre ikke lave om på, hvorend jeg gerne ville. smiley

Til gengæld vil det stadig give et andet aspekt til det at spille i toppen tænker jeg, selvom det til dels bliver som en lodtrækning.

Ignotus (--) 17. oktober 2019, 11:43
Gundsømagle United sagde:
Team Aries sagde:
Syntes det er en fed idé og det vækker minder om de gamle dage smiley

Når det så er sagt, så står vi stadig med ét problem som kan gøre dette til en ærgerligt implementation. Allerede i dag kan det typisk lidt være 50/50 når man møder et hold der har samme styrke. Dette skyldes udelukkende (hvad vi brugere føler) at vi ikke har så mange taktiske muligheder at lege med og fordi at spillerne ligner hinanden (.. og klubberne)

Så idéen vil vel reelt set bare ende med at vi står 13-16 mesterhold, som har en masse kampe som er 50/50 for at vinde. Den endelige Champion vil jeg kategorisere som den mest heldige i den givne sæson smiley
Du har ret i den betragtning som spillet er lige nu, men det kan jeg desværre ikke lave om på, hvorend jeg gerne ville. smiley

Til gengæld vil det stadig give et andet aspekt til det at spille i toppen tænker jeg, selvom det til dels bliver som en lodtrækning.
Det gør det også lidt mere unikt at vinde ligaen, ligesom at Super Cuppen er fed at være med i, fordi det er unikt smiley

Gundsømagle United (Sir Hansen) 17. oktober 2019, 11:45
Team Aries sagde:
Gundsømagle United sagde:
Team Aries sagde:
Syntes det er en fed idé og det vækker minder om de gamle dage smiley

Når det så er sagt, så står vi stadig med ét problem som kan gøre dette til en ærgerligt implementation. Allerede i dag kan det typisk lidt være 50/50 når man møder et hold der har samme styrke. Dette skyldes udelukkende (hvad vi brugere føler) at vi ikke har så mange taktiske muligheder at lege med og fordi at spillerne ligner hinanden (.. og klubberne)

Så idéen vil vel reelt set bare ende med at vi står 13-16 mesterhold, som har en masse kampe som er 50/50 for at vinde. Den endelige Champion vil jeg kategorisere som den mest heldige i den givne sæson smiley
Du har ret i den betragtning som spillet er lige nu, men det kan jeg desværre ikke lave om på, hvorend jeg gerne ville. smiley

Til gengæld vil det stadig give et andet aspekt til det at spille i toppen tænker jeg, selvom det til dels bliver som en lodtrækning.
Det gør det også lidt mere unikt at vinde ligaen, ligesom at Super Cuppen er fed at være med i, fordi det er unikt smiley
Præcis, det er ligesom super cup´en idag. Håber hvis folk kan se en mening med idéen, at du som Crewmedlem måske kan bringe tingene videre til toppen af pyramiden. smiley
Besvar