Ikke vigtige egenskaber for markspillere/målmænd.

Skrevet i Generelt

The Red Devil (Bårdur) 21. oktober 2012, 21:34
Hej alle

Vi er mange der går rigtig meget op i træning. Og nu sidder jeg inde med informationer, som jeg vil dele med jer. Jeg har fået disse informationer under et møde, hvor vi bl.a. drøftede udvikling af crew-værktøjer. Under en pause faldt snakken på spilleres egenskaber, og her fik vi de informationer, som jeg nu har valgt at dele med jer. Jeg vil gerne understrege, at jeg på ingen måde mener at crew medlemmer skal have adgang til informationer som øvrige brugere ikke har. Derfor har jeg valgt at lægge kortene på bordet, og fortælle alt vi fik at vide (med udviklernes tilladelse).

Here goes…

Følgende er bekræftet af Dennis (FC Sunnyvale).

Træning af følgende fire egenskaber vil for markspillere blot hæve spillerens gennemsnit (uddybet forneden):
  • Markering
  • Beslutsomhed
  • Kampånd
  • Hop
De værdier som en markspiller har i disse fire egenskaber bliver lagt sammen, og fordelt ud på de øvrige resterende egenskaber i beregning af spillerens præstation på banen. Træning af disse fire egenskaber vil dermed blot forhøje spillerens gennemsnitlige egenskab.

Dertil er der yderligere informationer der vedrører målmænd (ovenstående var gældende for markspillere).

Følgende er bekræftet af Dennis (FC Sunnyval).

Når en målmand skal stoppe et skud, afgøres hvorvidt han redder skuddet ud fra følgende egenskaber:
  • 40 % håndtering
  • 40 % reflekser
  • 10 % I feltet og
  • 10 % I luften
Disse egenskaber er dermed de væsentligste for en målmand. Dertil også ”acceleration” som også er meget væsentligt. Acceleration er afgørende for hvor hurtigt målmanden kan nå at placere sig det sted hvor skuddet falder/lander. Når målmanden er på plads, er det de ovenstående fire egenskaber der anvendes til at afgøre om hvorvidt skuddet bliver reddet eller ej.

Dertil vil træning af følgende tre egenskaber blot hæve målmandens gennemsnits egenskab (uddybes forneden).
  • Beslutsomhed
  • Kampånd og
  • Hop
De værdier som en målmand har i disse tre egenskaber bliver lagt sammen, og fordelt ud på de øvrige resterende egenskaber i beregning af målmandens præstation på banen. Træning af disse tre egenskaber vil dermed blot forhøje spillerens gennemsnitlige egenskab.

Disse informationer skal ikke holdes hemmeligt – del dem endelig smiley

MVH
Bårdur

Vinkelvej IF (OneTwoZeroSix Mio Credits) 21. oktober 2012, 21:42
Lad os holde alt dette hemmeligt ! smiley

The Red Devil (Bårdur) 21. oktober 2012, 21:43
Vinkelvej IF sagde:
Lad os holde alt dette hemmeligt ! smiley
Nix smiley

Nordborg Devils (Brøndby fan) 21. oktober 2012, 21:55
Vil det sige at det intet betyder at en forsvarer har høj markerings stats??? Det har jeg da altid lagt høj vægt på

FC MidtjyIIand (Brian Priske) 21. oktober 2012, 21:56
Nordborg Devils sagde:
Vil det sige at det intet betyder at en forsvarer har høj markerings stats?
Ja.

Forza Chicken (Frederik) 21. oktober 2012, 22:03
Bliver dette ændret, når den nye kampsimulator kommer?

The Red Devil (Bårdur) 21. oktober 2012, 22:05
Forza Chicken sagde:
Bliver dette ændret, når den nye kampsimulator kommer?
Slettet - det tror jeg kurven fik bedre fat i end jeg smiley

Silkeborg IF (Det var sjovt - vender tilbage) 21. oktober 2012, 22:06
Forza Chicken sagde:
Bliver dette ændret, når den nye kampsimulator kommer?
Ja. Der bliver færre stats og deres opbygning bliver anderledes. Som jeg har forstået det, vil der med de nye stats ikke længere være "ligegyldige" stats.

Forza Chicken (Frederik) 21. oktober 2012, 22:25
Interessant. Lad os håbe, at simplificeringen af egenskaberne kommer samtidig med kampsimulatoren. smiley

The Dudes (Rasmus Rønn Nielsen) 22. oktober 2012, 10:13
Jeg har to bemærkninger.

  • Det passer ikke, at det ingen effekt har. De bliver jo netop "spredt ud" - derved har de også en effekt omend indirekte.
  • Vi arbejder på et nyt egenskabs-system som bliver langt mere gennemsigtet og intuitivt så dises "hvad betyder hvad spørgsmål" bliver helt overflødige. Jeg ved ikke hvornår dette system introduceres - men den nye kampsimulator vil være optimeret og klar til dette system.
Besvar