Økonomi - hvordan ser din ud?

Skrevet i Generelt

FirkløverFC (Frederik) 11. januar 2023, 13:29
Helsinge XVIII sagde:
PS

Jeg læste i en profilbeskrivelse fra en succesrig engelsk klub (kan ikke huske hvilken), at køb af unge talenter med henblik på videresalg efter en uge var en god måde at tjene penge på.

Han estimerede, at han 80% af tiden tjente profit ved netop denne metode.

Jeg har ikke råd til at efterforske teorien selv, men er der nogen, som kan be- eller afkræfte? smiley
Lad være med at sætte en “salgsdato” hvis du vil tjene hurtigt, sælg når der er profit. Uanset om du har haft dem 1 eller 30 dage.

Købmanden (Jan Smør) 11. januar 2023, 13:33
FirkløverFC sagde:
Helsinge XVIII sagde:
PS

Jeg læste i en profilbeskrivelse fra en succesrig engelsk klub (kan ikke huske hvilken), at køb af unge talenter med henblik på videresalg efter en uge var en god måde at tjene penge på.

Han estimerede, at han 80% af tiden tjente profit ved netop denne metode.

Jeg har ikke råd til at efterforske teorien selv, men er der nogen, som kan be- eller afkræfte? smiley
Lad være med at sætte en “salgsdato” hvis du vil tjene hurtigt, sælg når der er profit. Uanset om du har haft dem 1 eller 30 dage.
Okay, tak. Jeg tillader mig at stille et par opfølgende spørgsmål smiley

Bør man lade være med at sælge spillere fredage og lørdage, fordi der er færre online, og i stedet købe ind disse dage, da færre kan byde dig op i auktionerne? smiley

FC Razor (Jeppe) 11. januar 2023, 13:50
Helsinge XVIII sagde:
PS

Jeg læste i en profilbeskrivelse fra en succesrig engelsk klub (kan ikke huske hvilken), at køb af unge talenter med henblik på videresalg efter en uge var en god måde at tjene penge på.

Han estimerede, at han 80% af tiden tjente profit ved netop denne metode.

Jeg har ikke råd til at efterforske teorien selv, men er der nogen, som kan be- eller afkræfte? smiley
Det kan sagtens være man kan tjene profit på det. Men er ikke sikkert det er det mest profitable.

Jeg trackede selv mine solgte spillere fra uge 17 til og med uge 52. Jeg solgte 166 spillere i kategorien "flipping" i perioden. Dvs. købe dem og sælge dem indenfor relativt kort tid. Jeg havde profit på 100% af dem. Jeg handlede selv med spillere i alderen 23-27. En sjælden gang sneg der sig en 22-årig ind. Havde dem gennemsnitligt i 22,5 dag inden de blev solgt, og havde en samlet profit på 228 millioner.
De billigste jeg købte var lige omkring 1 million, hvor den dyreste lå lige over 13 millioner.

Størstedelen af spillerne er købt fra transferlisten. Her gælder det bare om at finde dem på transferlisten der er værd at købe samtidig med at have en idé om, hvad spillerens markedsværdi er i fremtiden. Hvis man er god til det tjener du på samtlige handler udover at du også får spillere der kan spille for seniorholdet.

FirkløverFC (Frederik) 11. januar 2023, 13:51
Helsinge XVIII sagde:
FirkløverFC sagde:
Helsinge XVIII sagde:
PS

Jeg læste i en profilbeskrivelse fra en succesrig engelsk klub (kan ikke huske hvilken), at køb af unge talenter med henblik på videresalg efter en uge var en god måde at tjene penge på.

Han estimerede, at han 80% af tiden tjente profit ved netop denne metode.

Jeg har ikke råd til at efterforske teorien selv, men er der nogen, som kan be- eller afkræfte? smiley
Lad være med at sætte en “salgsdato” hvis du vil tjene hurtigt, sælg når der er profit. Uanset om du har haft dem 1 eller 30 dage.
Okay, tak. Jeg tillader mig at stille et par opfølgende spørgsmål smiley

Bør man lade være med at sælge spillere fredage og lørdage, fordi der er færre online, og i stedet købe ind disse dage, da færre kan byde dig op i auktionerne? smiley
Alle dage kan handles. smiley
Jeg holder mig ikke fra nogle og satser på andre.

Der er altid gode handler at finde, og køberne er der når de er der, så er det bare at slå til.

Renseriet (Alt til salg - skriv) 11. januar 2023, 13:56
Spurs sagde:
Nogle der ved hvad det kræver, at komme i top 15 rigeste klubber? smiley
Jeg havde 2.3 mia i går smiley Det var nok til en 7. plads.

Købmanden (Jan Smør) 11. januar 2023, 13:58
Okay, tak for tippene. smiley

Jeg må bare på med arbejdshandskerne. Har lige solgt en 16-årig til 8 mio, købt for 2.3 (03/01-23), så det går hurtigt hvis det fortsætter sådan smiley

FirkløverFC (Frederik) 11. januar 2023, 14:03
Helsinge XVIII sagde:
Okay, tak for tippene. smiley

Jeg må bare på med arbejdshandskerne. Har lige solgt en 16-årig til 8 mio, købt for 2.3 (03/01-23), så det går hurtigt hvis det fortsætter sådan smiley
Jep! Klassehandel!

Bliv gode venner med spejderen, så kan du hurtigt lave penge. De SKAL SKAL SKAL SKAL SKAL SKAL have 20 i potentialevurdering. 19 er IKKE end god spejder.

Købmanden (Jan Smør) 11. januar 2023, 14:11
FirkløverFC sagde:
Helsinge XVIII sagde:
Okay, tak for tippene. smiley

Jeg må bare på med arbejdshandskerne. Har lige solgt en 16-årig til 8 mio, købt for 2.3 (03/01-23), så det går hurtigt hvis det fortsætter sådan smiley
Jep! Klassehandel!

Bliv gode venner med spejderen, så kan du hurtigt lave penge. De SKAL SKAL SKAL SKAL SKAL SKAL have 20 i potentialevurdering. 19 er IKKE end god spejder.
Det har jeg faktisk ikke hørt før, selvom jeg har læst en del fora, for at forstå mekanikkerne bedre - hvorfor er 20 potentialevurdering et must, og 19 er for dårligt? smiley

FC Razor (Jeppe) 11. januar 2023, 14:13
FirkløverFC sagde:
Helsinge XVIII sagde:
Okay, tak for tippene. smiley

Jeg må bare på med arbejdshandskerne. Har lige solgt en 16-årig til 8 mio, købt for 2.3 (03/01-23), så det går hurtigt hvis det fortsætter sådan smiley
Jep! Klassehandel!

Bliv gode venner med spejderen, så kan du hurtigt lave penge. De SKAL SKAL SKAL SKAL SKAL SKAL have 20 i potentialevurdering. 19 er IKKE end god spejder.
Hvis man gerne vil scoute sine egne spillere til enormt potentiale, kan det dog være bedre at finde en træner med 3 i potentialebedømmelse og bruge ham som scout. smiley

Men ja hvis man gerne vil have det præcis som muligt, så skal det være 20 i potentialebedømmelse.

FC Razor (Jeppe) 11. januar 2023, 14:14
Helsinge XVIII sagde:
FirkløverFC sagde:
Helsinge XVIII sagde:
Okay, tak for tippene. smiley

Jeg må bare på med arbejdshandskerne. Har lige solgt en 16-årig til 8 mio, købt for 2.3 (03/01-23), så det går hurtigt hvis det fortsætter sådan smiley
Jep! Klassehandel!

Bliv gode venner med spejderen, så kan du hurtigt lave penge. De SKAL SKAL SKAL SKAL SKAL SKAL have 20 i potentialevurdering. 19 er IKKE end god spejder.
Det har jeg faktisk ikke hørt før, selvom jeg har læst en del fora, for at forstå mekanikkerne bedre - hvorfor er 20 potentialevurdering et must, og 19 er for dårligt? smiley
Hvis jeg husker rigtigt så er usikkerheden dobbelt så stor ved 19 i forhold til 20 i potentialebedømmelse.
Besvar