Idé Tråden - Kom med dine forslag!

Skrevet i Generelt

FirkløverFC (Frederik) 30. december 2023, 15:32
Lige en tilføjelse her:

Hvis du beskatter de “store” klubber, bliver der ikke sendt lige så mange credits “ned gennem” til de mindre klubber, fordi man som storklub måske passer lidt mere på sine credits. smiley

Bare lige i sammenhæng med den anden tråd.

Hvis i spørger mig er svaret til alle spørgsmål flere credits i omløb, dyrere spillere, flere credits til klubber under udvikling. smiley

Så direkte modsat skat.

Forza Anarchy (Don Corleone) 30. december 2023, 15:39
FirkløverFC sagde:
Lige en tilføjelse her:

Hvis du beskatter de “store” klubber, bliver der ikke sendt lige så mange credits “ned gennem” til de mindre klubber, fordi man som storklub måske passer lidt mere på sine credits. smiley

Bare lige i sammenhæng med den anden tråd.

Hvis i spørger mig er svaret til alle spørgsmål flere credits i omløb, dyrere spillere, flere credits til klubber under udvikling. smiley

Så direkte modsat skat.
Hvad var det nu der skete i Tyskland efter 1. Verdenskrig da man gik amok med at trykke pengesedler?

Ej spøg til side. Jeg er ikke den store tilhænger af at beskatte topklubber for de penge de betaler i skat, kommer jo ikke andre til gavn.

Men jeg kunne godt forestille mig at det vil være en smule kedeligt at have opgraderet alt til det maksimale, have vundet samtlige turneringer og stadig have over 1 mia. på kistebunden.
Hvad pokker skal næste udviklingsskridt være og hvad pokker skal man bruge alle de credits på?

FirkløverFC (Frederik) 30. december 2023, 16:13
Haha ja, kæmpe succes. smiley

Jeg tror ikke man skal tilpasse så meget efter den type klubber du nævner, det er trods alt et absolut mindstedel af antallet af klubber i alt. smiley

Jeg selv finder motivationen i at finde gode unge, og handle dem.
Jeg har stadig 1,1+ mia op til rigeste klubber listen, så lige nu hygger jeg mig bare med handler. Og så spiller min senior igennem, som nok bliver den sidste i denne omgang. Derefter tror jeg bare der skal handles.

Det giver bedre mening at lave tiltag der kan gøre det mere spændende for klubber under udvikling, og der er en stor del af det, at de større klubber bruger mange credits.
Så der er flere om de unge spillere, og de går dyrere ved første salg, så de mindre klubber får mest muligt ud af salget, og derved kan videreudvikle.

Så hvis du “fjerner” credits fra de rigeste, tror jeg bare det vil hjælpe til langsommere udvikling hos de lidt mindre klubber, og derved ramme dem indirekte.

Det kan godt være folk ikke er enige, men jeg tror det er godt der er klubber med “for mange”. credits, så det kan blive smidt nogle store beløb rundt omkring. smiley

Forza Anarchy (Don Corleone) 30. december 2023, 16:20
FirkløverFC sagde:
Haha ja, kæmpe succes. smiley

Jeg tror ikke man skal tilpasse så meget efter den type klubber du nævner, det er trods alt et absolut mindstedel af antallet af klubber i alt. smiley

Jeg selv finder motivationen i at finde gode unge, og handle dem.
Jeg har stadig 1,1+ mia op til rigeste klubber listen, så lige nu hygger jeg mig bare med handler. Og så spiller min senior igennem, som nok bliver den sidste i denne omgang. Derefter tror jeg bare der skal handles.

Det giver bedre mening at lave tiltag der kan gøre det mere spændende for klubber under udvikling, og der er en stor del af det, at de større klubber bruger mange credits.
Så der er flere om de unge spillere, og de går dyrere ved første salg, så de mindre klubber får mest muligt ud af salget, og derved kan videreudvikle.

Så hvis du “fjerner” credits fra de rigeste, tror jeg bare det vil hjælpe til langsommere udvikling hos de lidt mindre klubber, og derved ramme dem indirekte.

Det kan godt være folk ikke er enige, men jeg tror det er godt der er klubber med “for mange”. credits, så det kan blive smidt nogle store beløb rundt omkring. smiley
Jeg har det fint med at nogle klubber har "uendelige" penge.
Jeg kunne bare forestille mig at jeg selv vil begynde at finde spillet kedeligt, hvis jeg i pricippet havde råd til at købe alle de bedste spillere uden nogen reel økonomisk risiko. Men nu må vi se om jeg når dertil på et tidspunkt ;-)

Hamann (Mads) 1. januar 2024, 23:11
Jeg ser muligheden “daglige udfordringer” værende et spændende tiltag, som jo kunne have med rigtig mange ting at gøre.

Køb en spiller til min/max x credits
Sælg en spiller for min/max x credits
Vind en kamp med x antal mål
Kommenter et Forum-indlæg
Tilføj en ven
Arranger en træningskamp
Osv. mulighederne er mange.

Tanken med daglige udfordringer er, at øge motivationen for at spille spillet. Jeg ser transfermarkedet værende den primære kilde til indtægter, og tænker at det ville give et positivt indspark i det daglige login.

Real Madridtos CF (Don Carlo) 2. januar 2024, 16:41
En ide til ungdomsholdet: sæt alderen ned til 20 år istedet for 23 og så x2 xp træning for spillere på ungdomsholdet. Syntes i virkeligheden så er det den alder man "suger mest til sig" og som 20 årig begynder man og komme ind omkring førsteholdet hvis man er stort talent, nogle endda yngre. Tænker hvis man sætter trænings xp på x2 eller endda x3 så vil mange spillere godt kunne nå op og blive noget meget fornuftige spillere. Dette vil også gøre at de spillere som nu trænere lige præcis dårligt nok til man ikk gider beholde dem, også træner tilstrækkeligt til man i nogle tilfælde vil beholde dem smiley bare en tanke smiley

Merkur FC (Sir David) 3. januar 2024, 10:05
En mulig ide ved direkte salg mellem klubber:

Hvad tænker I om muligheden for at man kan bytte spillere? F.eks. hvis man vil købe en spiller fra en anden klub (uden om auktion), og man her kan tilbyde Credits + en spiller (f.eks en ungdomsspiller)

Forza Anarchy (Don Corleone) 3. januar 2024, 10:12
Merkur FC sagde:
En mulig ide ved direkte salg mellem klubber:

Hvad tænker I om muligheden for at man kan bytte spillere? F.eks. hvis man vil købe en spiller fra en anden klub (uden om auktion), og man her kan tilbyde Credits + en spiller (f.eks en ungdomsspiller)
Jeg tror det vil være for let at snyde, hvis handler foregår udenom auktionen.

Hele formålet med auktionen er at minimerer mulighederne for at snyde. Både i forhold til over- og underpris.

Thorshammer United (EPU) 3. januar 2024, 10:38
Det med at klubber handler med hinanden udenom auktionen har man kunnet fra VMAN start indtil det blev besluttet at alle handler skal ske ved auktion fordi der var for meget snyd, vennehandler med videre.

Il Diavolo (Mathias) 3. januar 2024, 10:46
Få nu lavet det EM og VM så der kommer lidt mere værdi i at have topspillere. Det kunne foregå skiftevis hver 2. sæson og være selvstyret.

Kunne være nice, hvis man kunne følge sine spillere og evt. få bonusser ud fra landsholdene/spillernes præstation.

Det ville også få spillet til at føles lidt mere autentisk.
Besvar